נננננ

פתיחת חשבון בנק בחו"ל

לפתיחת חשבון בנק בחו"ל יש עניין גדול בקרב הרבה ישראלים. הביקוש הרב לפתיחת חשבון בנק בבנקים זר מעבר לים יכול לנבוע מכמה סיבות:

  1. הסיבה הראשונה והבסיסית לרוב לפתיחת חשבון בנק בחו"ל הוא דווקא הרצון לפזר סיכונים. ברגע שחברה, תאגיד או פרט, מחזיק את כל ההון שבבעולתו בכלכלת מדינה אחת. הוא נתון לנזקים בעת פגיעה בכלכלת המדינה. כלכלת כל מדינה, משפיעה על ההון המוחזק בה, לכן מהלך של החזקת הון בחו"ל, אם זה על ידי פתיחת חשבון בנק בחו"ל, או על ידי השקעה בנכסים בחו"ל, יוצר מזעור טבעי של סיכונים בעת נפילת כלכלת המדינה.
  2. סיבה נוספת לניהול חשבון בנק בחו"ל, היא לאלו אשר בחזקתם נכסים במדינה אחרות או כאלו אשר מבצעים השקעות בחו"ל. פתיחת חשבון בנק בחו"ל מסיבות אלו, יכולים לסייע למשקיעים, בין אם חברה, תאגיד או משקיעים פרטים, לייעל את מערכת ניהול נכסים אלו.
    לדוגמה, על ידי פתיחת חשבון בנק בחו"ל, על ידי בנק זר, יכלו לחסוך המשקיעים עמלות המרות מטבע, והכי חשוב לחסוך הרבה אי נוחות בטיסות בין מדינות.

חשבון בנק בחו"ל– מיסוי

בעבר הרחוק, מערכת המיסוי בישראל כמעט ולא הביעה עניין באלו המחזיקים חשבון בנק בחו"ל. המחזיקים חשבונות אלו, כמעט ולא היה מדווחים, ואף לא מחויבים במס על ההון שמעבר לים. החל משנת 2003, מערכת המיסוי בישראל מביעה עניין רב באלו המחזיקים חשבון בנק בחו"ל, ואף קוראת לחקירות כאלו שיש חשש או מידע שבבעלותם חשבונות בנק בחו"ל אשר לא דווחו.

לכאלו שלא נקראו עדין לחקירה, או אינם מודיעים להתרחשויות, חשוב לדעת, תכנון מס בינלאומי לצד גילוי מרצון, שנפרט עליו בהמשך, יכולים לסייע להם לצאת מהבעיה.

במטרה לחשוף את חשבונות הבנקים של ישראלים בחו"ל, יצרה רשום המסים, חלון הזדמנויות החל מספטמבר 2014 עד לשנת 2016, בו היא מציעה תכניות מיסוי על מנת להצהיר על ההון הקיים בחול, ולשלם רטרו על חובת המס שלא שולמה. זאת ועוד, בנקים במדינות אשר מספקות מקלטי מס הודיעו על חשיפת פרטים אודות מחזקי חשבונות בנק במדינה, דבר המוביל ישראלים רבים בשלב זה למהר ולבצע הליך גילוי מרצון.

רואה חשבון גדי סולומוביץ, מתמחה בכל הקשור לגילוי מרצון, ניהול חשבונות בנק בחו"ל, ומיסוי בינלאומי. בסופו של יום, מטרתנו היא למנוע הליך פלילי כנגד המחזיקים בחשבון בנק בחו"ל, וכמובן, להביא לדיווח נכון, הוגן וחוקי של ההון הקיים, כל זאת תוך כדי הגעה לתוצאות הוגנות ומטיבות עבור הנישום עם רשות המסים.

צור קשר

דילוג לתוכן